Безплатний хостинг в Україні

Знак Інформація про діяльність регіонального органу рибоохорони

Управління
Державного агентства рибного господарства
у Івано-Франківській області

( Івано-Франківський рибоохоронний патруль )


Навігаційне меню

Новини

Про патруль

Керівництво патруля

Нормативно-правові документи

Любительське рибальство

Промисел водних біоресурсів

Рибництво

Державний нагляд (контроль)

Державна служба

Інформації

Контакти патруля



Тематичні статті

Роз'яснення правил рибальства

Червонокнижна іхтіофауна

Іхтіологія коротко

Зимувальні ями 2018-19 рр.

Зимівля риби

Струмкова форель

Прісноводні раки

Оренда водних об'єктів

Такси на червонокнижні види риб

Такси на цінні види риб

Такси на рибу (ПЗФ)

 
Нормативно-правова база (документи для перегляду та завантаження)
  1. Водний кодекс України

  2. Земельний кодекс України

  3. Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"

  4. Закон України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"

  5. Закон України "Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності"

  6. Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності"

  7. Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів"

  8. Закон України "Про тваринний світ"

  9. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства

  10. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості Держрибагентством

  11. Перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)
    Форма акту перевірки у сфері охорони водних біоресурсів
    Уніфікована форма акту перевірки у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості

  12. Правила промислового рибальства в рибогосподарських водних об'єктах України

  13. Правила промислового рибальства в басейні Чорного моря

  14. Тимчасові правила промислового рибальства в басейні Азовського моря

  15. Правила любительського і спортивного рибальства

  16. Інструкція про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах

  17. Порядок штучного розведення (відтворення), вирощування водних біоресурсів та їх використання
    Заявка на проведення робіт із вселення водних біоресурсів у рибогосподарський водний об'єкт (його частину)

До уваги суб'єктів господарської діяльності - інформація з державного нагляду (контролю)

Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено:

Загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю)

1. Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

2. У разі якщо суб'єкт господарювання на відповідний плановий період включений до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) одночасно кількох органів державного нагляду (контролю), відповідні планові заходи здійснюються органами державного нагляду (контролю) комплексно - одночасно всіма органами державного нагляду (контролю), до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) яких включено суб'єкта господарювання.

Здійснення заходів державного нагляду (контролю) різними органами державного нагляду (контролю) з одного й того самого питання заборонено.

3. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

4. Виключно законами встановлюються:

- органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

- види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

- повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

- вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

- спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю);

- санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

5. Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

6. Посадовій особі органу державного нагляду (контролю) забороняється здійснювати державний нагляд (контроль) щодо суб'єктів господарювання, з якими (або із службовими особами яких) посадова особа перебуває в родинних стосунках, або в разі виникнення у неї конфлікту інтересів згідно із законодавством у сфері запобігання і протидії корупції.

7. У разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов'язків суб'єкта господарювання або повноважень органу державного нагляду (контролю), така норма трактується в інтересах суб'єкта господарювання.

8. Органи державного нагляду (контролю) та суб'єкти господарювання мають право фіксувати процес здійснення планового або позапланового заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такого заходу.

9. Невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

10. Посадові особи органу державного нагляду (контролю) з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу, здійснюють у межах повноважень, передбачених законом, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено законом.

Під час проведення заходів державного нагляду (контролю) не допускається вилучення у суб'єктів господарювання оригіналів їхніх фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, а також комп'ютерів, їх частин, крім випадків, передбачених кримінальним процесуальним законодавством.

11. Плановий чи позаплановий захід щодо суб'єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.

12. Перед початком здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить запис до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) (за наявності такого журналу у суб'єкта господарювання).

13. Діяльність органів державного нагляду (контролю), пов'язана зі збором інформації, метою якого є отримання відомостей про масові явища та процеси, що відбуваються у сфері господарської діяльності, не вважається заходами державного нагляду (контролю).

14. Під час та після здійснення державного нагляду (контролю) посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані зберігати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію суб'єкта господарювання.

Інформація, доступ до якої обмежено законом, одержана посадовою особою органу державного нагляду (контролю) під час здійснення державного нагляду (контролю), може використовуватися виключно в порядку, встановленому законом.

Органи державного нагляду (контролю) забезпечують спеціальний режим захисту та доступу до інформації, що є комерційною таємницею, згідно з вимогами закону.

15. При здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.


Інтегрована автоматизована система державного нагляду (контролю)

1. Інтегрована автоматизована система державного нагляду (контролю) створюється з метою забезпечення суб'єктів господарювання та органів державної влади, органів місцевого самоврядування інформацією про заходи державного нагляду (контролю).

2. До інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) вносяться відомості про:

- юридичних осіб - найменування, ідентифікаційний код, місцезнаходження, види діяльності, ступінь ризику від провадження господарської діяльності;

- фізичних осіб - підприємців - прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків (серія та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному органу доходів і зборів та мають відмітку в паспорті), місце проживання, види діяльності, ступінь ризику від провадження суб'єктом господарювання господарської діяльності;

- найменування органів державного нагляду (контролю);

- види господарської діяльності, що підлягають державному нагляду (контролю);

- перелік нормативно-правових актів, дотримання вимог яких перевіряється під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), з посиланням на офіційні веб-сторінки відповідних органів державного нагляду (контролю);

- річні плани проведення заходів державного нагляду (контролю) та план проведення комплексних заходів державного нагляду (контролю);

- звіти про виконання річних та комплексного планів проведення заходів державного нагляду (контролю) за попередній рік;

- дату і номер наказу (рішення, розпорядження), місце здійснення заходу, строки здійснення, тип, підставу та предмет здійснення заходу, найменування органу державного нагляду (контролю), що зазначені у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю);

- результати здійсненого заходу державного нагляду (контролю) із зазначенням номера акта щодо виявлення або відсутності порушень законодавства, посилання на відповідні вимоги законодавства у разі виявлення порушень;

- короткий зміст розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснених заходів державного нагляду (контролю);

- застосовані до суб'єкта господарювання адміністративно-господарські санкції за результатами здійсненого заходу державного нагляду (контролю);

- результати оскарження розпорядчих документів органів державного нагляду (контролю) та застосовані до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції.

3. Відомості, що містять інформацію з обмеженим доступом, до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) не вносяться.

4. Доступ до відомостей інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) здійснюється через мережу Інтернет та є відкритим і безоплатним.

5. Під час створення інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) забезпечуються її сумісність і взаємодія з іншими інформаційними системами та мережами, що складають інформаційний ресурс держави.

6. Відомості, внесені до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю), захищаються відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації.

7. Інтегрована автоматизована система державного нагляду (контролю) є об'єктом права державної власності.

8. Створення та функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) забезпечує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, який є її держателем.

9. Технічним адміністратором інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) є державне унітарне підприємство, яке належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та здійснює заходи з адміністрування і програмного супроводження інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю), відповідає за збереження її даних, захищає їх від несанкціонованого доступу та знищення.

10. Порядок функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю), внесення відомостей до неї та строки розміщення цих відомостей затверджуються Кабінетом Міністрів України.

11. Органи державного нагляду (контролю) та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, зобов'язані вносити відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) у строки, визначені законодавством.


Планові заходи зі здійснення державного нагляду (контролю)

1. Планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб'єкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року.

Плани здійснення заходів державного нагляду (контролю) на наступний плановий період повинні містити дати початку кожного планового заходу державного нагляду (контролю) та строки їх здійснення.

Протягом планового періоду здійснення більш як одного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб'єкта господарювання одним і тим самим органом державного нагляду (контролю) не допускається.

За наявності у суб'єкта господарювання відокремлених підрозділів планові заходи державного нагляду (контролю) щодо такого суб'єкта господарювання можуть здійснюватися одночасно в усіх відокремлених підрозділах протягом строку здійснення одного планового заходу.

Внесення одного й того самого суб'єкта господарювання до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) різних органів державного нагляду (контролю) є підставою для проведення щодо такого суб'єкта господарювання комплексного планового заходу державного нагляду (контролю).

Суб'єкт господарювання має право відмовитися від проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю) шляхом письмового звернення до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності. У такому разі перевірка такого суб'єкта господарювання проводиться згідно з річними планами органів державного нагляду (контролю).

Органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб'єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб'єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб'єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю).

Проект плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) формується інтегрованою автоматизованою системою державного нагляду (контролю).

У разі виникнення потреби у внесенні змін до сформованого проекту плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) щодо узгоджених між органами державного нагляду (контролю) інших дат початку та строків здійснення комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) органи державного нагляду (контролю) звертаються письмово з відповідними пропозиціями не пізніше 1 листопада року, що передує плановому, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, який має право вносити такі зміни до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю).

План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період для всіх органів державного нагляду (контролю) затверджує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та вносить відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 15 листопада року, що передує плановому.

Річні плани здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період з урахуванням узгоджених дат початку та строків здійснення визначених у плані здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) затверджують органи державного нагляду (контролю), оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах та вносять відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому.

Вимоги до оформлення річних та комплексного планів здійснення заходів державного нагляду (контролю), внесення змін до них та звіту щодо їх виконання визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.

Комплексні планові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, розробляє Методику розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), та Методику розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Методика розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), має передбачати, у тому числі, оцінку ступеня небезпеки, масштабу, виду та сфери діяльності, наявність порушень у попередній діяльності суб'єктів господарювання (крім новостворених).

Орган державного нагляду (контролю) визначає у віднесеній до його відання сфері критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності.

З урахуванням значення прийнятного ризику всі суб'єкти господарювання, що підлягають нагляду (контролю), належать до одного з трьох ступенів ризику: високий, середній або незначний.

Залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).

Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням органу державного нагляду (контролю).

Залежно від ступеня ризику орган державного нагляду (контролю) визначає перелік питань для здійснення планових заходів (далі - перелік питань), що затверджується наказом такого органу.

Уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом п'яти робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством.

Виключно в межах переліку питань орган державного нагляду (контролю) залежно від цілей заходу та ступеня ризику визначає питання, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль), та зазначає їх у направленні на перевірку.

Орган державного нагляду (контролю) оприлюднює критерії та періодичність проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті у порядку, визначеному законодавством.

Планові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органом державного нагляду (контролю) за діяльністю суб'єктів господарювання, яка віднесена:

- до високого ступеня ризику - не частіше одного разу на два роки;

- до середнього ступеня ризику - не частіше одного разу на три роки;

- до незначного ступеня ризику - не частіше одного разу на п'ять років.

Якщо не затверджені критерії розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичність проведення планових заходів та перелік питань для їх здійснення, то такі суб'єкти господарювання вважаються суб'єктами господарювання з незначним ступенем ризику та підлягають державному нагляду (контролю) не частіше одного разу на п'ять років.

3. Щороку до 1 квітня органи державного нагляду (контролю) готують звіти про виконання річних планів заходів державного нагляду (контролю) за попередній рік з урахуванням виконання відповідно до компетенції плану комплексних заходів державного нагляду (контролю), оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах та вносять відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю).

4. Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення повинно містити:

- дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу;

- найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;

- найменування органу державного нагляду (контролю).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

5. Строк здійснення планового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів мікро-, малого підприємництва - п'яти робочих днів.

Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.

Сумарна тривалість усіх планових заходів, що здійснюються органами державного нагляду (контролю) протягом календарного року щодо суб'єкта господарювання (комплексного планового заходу), не може перевищувати тридцяти робочих днів, а щодо суб'єктів мікро-, малого підприємництва - п'ятнадцяти робочих днів.


Позапланові заходи зі здійснення державного нагляду (контролю)

1. Підставами для здійснення позапланових заходів є:

- подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб'єктом господарювання у документі обов'язкової звітності, крім випадків, коли суб'єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов'язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов'язаний повідомити суб'єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п'яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;

- перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб'єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред'явили документи, передбачені цим абзацом;

- неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;

- доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.

Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Фізичні особи, які подали безпідставне звернення про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства, несуть відповідальність, передбачену законом. Повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється.

2. Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертою статті 2 цього Закону.

3. Суб'єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

4. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.

Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.



Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 276 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства" визначено:

До критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства, належать:

1) видовий склад об'єктів аквакультури;

2) значення водного об'єкта (загальнодержавне або місцеве);

3) строк провадження діяльності суб'єктів господарювання в галузі рибного господарства;

4) обсяг забору води гідротехнічними спорудами та водозаборами, обладнаними рибозахисними спорудами;

5) обсяг вилучення водних біоресурсів;

6) наявність порушень вимог законодавства у галузі рибного господарства.

До суб'єктів господарювання в галузі рибного господарства з високим ступенем ризику належать:

- суб'єкти господарювання, у яких протягом року, що передує плановому, обсяг вилову водних біоресурсів (за всіма видами водних біоресурсів) становить 300 тонн та більше;

- суб'єкти господарювання, що використовують рибозахисні споруди на гідротехнічних спорудах та водозаборах з обсягом забору води від 10 м3/с і більше;

- суб'єкти господарювання, що провадять діяльність в галузі рибного господарства менш як три роки;

- суб'єкти господарювання, що здійснили з моменту останньої перевірки три і більше грубих порушень вимог законодавства у галузі рибного господарства протягом останніх двох років, що передують плановій перевірці;

- суб'єкти господарювання, за результатами роботи яких виявлено злочин у галузі рибного господарства та притягнуто їх службових осіб до кримінальної відповідальності протягом останніх двох років, що передують плановій перевірці.

До суб'єктів господарювання у галузі рибного господарства із середнім ступенем ризику належать:

- суб'єкти господарювання, що здійснили з моменту останньої перевірки два та менше грубих порушень вимог законодавства у галузі рибного господарства;

- суб'єкти господарювання, у яких протягом року, що передує плановому, обсяг вилову водних біоресурсів (за всіма видами водних біоресурсів) становить 50 тонн та більше, але менше 300 тонн;

- суб'єкти господарювання, що використовують рибозахисні споруди на гідротехнічних спорудах та водозаборах з обсягом забору води від 0,5 м3/с і більше, але менше ніж 10 м3/с;

- суб'єкти господарювання, що провадять діяльність в галузі рибного господарства від трьох до десяти років;

- суб'єкти господарювання, які використовують як об'єкти аквакультури чужорідні види водних біоресурсів (за винятком білого і строкатого товстолоба, їх гібрида, білого та чорного амура, піленгаса);

- суб'єкти господарювання, що провадять рибогосподарську діяльність на території водного об'єкта загальнодержавного значення.

До суб'єктів господарювання у сфері рибного господарства з незначним ступенем ризику належать суб'єкти господарювання, що не віднесені до суб'єктів господарювання з високим і середнім ступенем ризику.

Планові заходи державного нагляду (контролю) за діяльністю суб'єктів господарювання в галузі рибного господарства здійснюються з такою періодичністю:

- з високим ступенем ризику - не частіше одного разу на два роки;

- із середнім ступенем ризику - не частіше одного разу на три роки;

- з незначним ступенем ризику - не частіше одного разу на п'ять років.

(Див. ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності)

У разі коли за результатами двох останніх планових перевірок не виявлено фактів порушення вимог законодавства у галузі рибного господарства, наступна планова перевірка такого суб'єкта господарювання проводиться не раніше ніж через період часу, встановлений для відповідної групи ризику, збільшений у 1,5 раза.

У разі коли суб'єкт господарювання віднесено одночасно до двох або більше груп ризику з тих, до яких він може бути віднесений, такий суб'єкт належить до більш високої групи ризику.



Постановою Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2009 р. № 1126 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості Державним агентством рибного господарства" визначено:

До критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства, у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості Держрибагентством, належать:

1) наявність загрози виникнення аварійних морських подій із суднами у місцях зберігання та на маршрутах перевезення небезпечних вантажів та в районах промислу;

2) кількість надзвичайних ситуацій та нещасних випадків, що сталися протягом року на суднах і рибогосподарських підприємствах;

3) вчинення неправомірних дій чи бездіяльності персоналом суден або рибогосподарських підприємств;

4) рівень складності робіт з ліквідації наслідків аварійних морських подій із суднами і на рибогосподарських підприємствах та надзвичайних ситуацій, пов'язаних з аварійними морськими подіями із суднами, у морських рибних портах та місцях базування суден;

5) кількість працівників, зайнятих особливо небезпечними видами робіт на суднах, та рівень загрози для життя або здоров'я людини і загрози забруднення навколишнього природного середовища;

6) наявність фактів порушення суб'єктами господарювання законодавства, якщо це створює загрозу життю або здоров'ю людини та навколишньому природному середовищу;

7) наявність потенційної загрози виникнення професійних захворювань та отруєнь.

Відповідно до встановлених критеріїв суб'єкти господарювання належать до високого, середнього та незначного ступеня ризику.

До суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику належать:

- морські рибні порти, які забезпечують безпечний рух у портових водах, безпечну стоянку та обробку суден;

- суб'єкти господарювання всіх форм власності, що експлуатують судна рибної промисловості у водах Світового океану.

До суб'єктів господарювання із середнім ступенем ризику належать ті, які експлуатують судна рибної промисловості, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства у морях.

До суб'єктів господарювання з незначним ступенем ризику належать:

- суб'єкти господарювання всіх форм власності, що експлуатують судна рибної промисловості у водосховищах та судноплавних річках;

- суб'єкти господарювання всіх форм власності, що здійснюють підготовку екіпажів суден флоту рибної промисловості та фахівців підприємств, що беруть участь у забезпеченні безпеки мореплавства в рибному господарстві;

- суб'єкти господарювання всіх форм власності, які провадять діяльність, пов'язану із забезпеченням безпеки мореплавства на суднах флоту рибної промисловості;

- суб'єкти господарювання всіх форм власності, що експлуатують судна рибної промисловості у закритих внутрішніх водоймах (ставки, озера) та несудноплавних річках.

Планові заходи державного нагляду (контролю) за діяльністю суб'єктів господарювання здійснюються з такою періодичністю:

- з високим ступенем ризику - не частіше одного разу на два роки;

- із середнім ступенем ризику - не частіше одного разу на три роки;

- з незначним ступенем ризику - не частіше одного разу на п'ять років.

(Див. ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності)

У разі коли суб'єкт господарювання може бути віднесений одночасно до двох або більше ступенів ризику, такий суб'єкт відноситься до більш високого ступеня ризику.

У разі коли за результатами не менш як двох останніх заходів державного нагляду (контролю) не виявлено фактів порушення вимог законодавства у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості, наступна планова перевірка такого суб'єкта господарювання проводиться не раніше ніж через установлений для відповідного ступеня ризику період, збільшений у 1,5 раза.



Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 14.02.2013 № 98 (зареєст. в Мін'юсті України 21 лютого 2013 р. за № 301/22833), затверджено форму Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони водних біоресурсів. Під час перевірки в акт заносяться такі відомості:

1. Наявність договорів оренди водних об'єктів (їх частин) для риборозведення.

2. Наявність та дотримання квот добування (вилову) водних біоресурсів.

3. Наявність документів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах.

4. Наявність бирок для маркування знарядь лову.

5. Наявність власної матеріально-технічної бази користувача водних біоресурсів (плавзасоби, холодильні ємності, засоби добування, пристрої та механізми, що використовуються для переробки) для здійснення рибогосподарської діяльності.

6. Наявність журналу обліку вилучених водних біоресурсів (промислового журналу).

7. Наявність журналу обліку прийнятих водних біоресурсів.

8. Наявність та дотримання Режиму рибогосподарської експлуатації водних об'єктів.

9. Наявність та дотримання програми на проведення дослідного вилову водних біоресурсів.

10. Наявність рибоприймального пункту.

11. Дотримання Правил та режимів рибальства.

12. Дотримання встановлених строків заборони вилову водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах.

13. Дотримання заборони лову риби на зимувальних ямах.

14. Наявність Дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах).

15. Достовірність ведення звіту про обсяги використання водних біоресурсів.

16. Технічний стан рибозахисних споруд на гідротехнічних об'єктах та водозаборах.

17. Виконання заходів щодо охорони та відтворення, у тому числі штучного, водних біоресурсів, збереження і поліпшення умов їх існування.

18. Наявність погоджень проведення робіт на рибогосподарських водних об'єктах (будівельні, днопоглиблювальні роботи, видобування піску і гравію, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду).

19. Виконання приписів про усунення в установлені строки недоліків і порушень, видані за результатами проведення Держрибагентством та його територіальними органами попередніх планових заходів.

20. Забезпечення рівневим режимом роботи рибогосподарських водних об'єктів повноцінного існування гідробіонтів.

Переглянути зазначену форму акту можна за цим посиланням.


Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.06.2014 № 237 (зареєст. в Мін'юсті України 9 липня 2014 р. за № 790/25567) затверджено форму Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості. Під час перевірки в акт заносяться відомості стосовно:

1. Засвідчення, перевірки і контролю.

2. Суднових документів.

3. Інформування про зміни відомостей, що вносяться в реєстри суден.

4. Основних вимог до загальної організації охорони праці під час виконання робіт на борту риболовних суден, що підлягають нагляду класифікаційного товариства.

5. Основних вимог до організації та облаштування місць базування суден флоту рибної промисловості.

6. Основних вимог до огляду місць базування суден флоту рибної промисловості.

7. Основних вимог до суден, що знаходяться на місці базування.

8. Основних вимог до суден флоту рибної промисловості, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства.

9. Основних вимог до технічного стану суден флоту рибної промисловості, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, та їх технічних засобів.

10. Вимог до технічної експлуатації суден, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства.

Переглянути уніфіковану форму акту перевірки можна за цим посиланням.

Сайт створено та підтримується активістами громади рибалок-любителів Івано-Франківської області.
Наповнення сайту здійснюється за матеріалами прес-служби, інших функціональних служб
Івано-Франківського рибоохоронного патруля та Держрибагентства.